Alfa Romeo
Produkcja Giulietty rozpoczęła się w 1954 roku i prowadzona była przez kolejnych 11 lat. W tym czasie auto zdobyło sobie sławę dzięki awangardowej stylistyce, a także sportowemu charakterowi, który uwidocznił się na wielu rajdowych trasach w latach 60-tych. Nowe wcielenie Giulietty miało być uczczeniem 100-lecia włoskiej marki i zostało zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Genewie na początku 2010 roku. Auto zaliczane jest do wymagającej klasy średniej-niższej, co czyni je konkurentem takich samochodów jak Volkswagen Golf, czy też Opel Astra. Giulietta została zbudowana na zupełnie nowej platformie podłogowej o nazwie „Compact”, która używana będzie także w innych kompaktowych pojazdach grupy Fiat. Pozwala ona nie tylko na stosowanie różnych rozstawów osi, ale zbudowana jest również z lekkich i wytrzymałych stopów i posiada innowacyjną konstrukcję zawieszenia czy też układu kierowniczego.
Wyróżnikiem, oprócz sportowej stylizacji nadwozia, ma być właśnie zastosowana nowoczesna technologia, a przede wszystkim system Alfa DNA. Urządzenie to obejmuje kontrolę nad parametrami silnika, skrzyni biegów, sterowania, a także nad zachowaniem systemu dynamicznej kontroli trakcji. Układ pracować może w trzech trybach, którymi są Dynamic, Normal oraz All Weather, dostosowujących się do otaczających warunków i zapotrzebowania ze strony kierowcy. Dzięki temu Alfa Romeo liczy, iż przyciągnie nie tylko miłośników marki, ale również, podobnie jak poprzednik z lat 50-tych ubiegłego wieku, zupełnie nowych klientów.
źródło: samar.pl