Golf

W latach 2003-2008 produkowano piątą generacja Volkswagena Golfa. Dla miłośników sportowej jazdy przewidziano wersję GTi z silnikiem o mocy 200 KM. Pod koniec 2004 roku zadebiutowała nowatorska, podwyższona wersja o nazwie Volkswagen Golf Plus, będąca czymś pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem skonstruowanym na jego płycie podłogowej o nazwie Touran. W Ameryce na początku 2005 roku zadebiutował już sedan na bazie Golfa V o nazwie Volkswagen Jetta, i pod tą właśnie nazwą pojawił się na starym kontynencie jesienią 2005 roku.

Wraz z modelem Jetta, w Europie zaprezentowano również całkowicie nowy model o nazwie Eos. Jest to nic innego, jak kabriolet-coupe opracowany na bazie Golfa V. Zmieniono przedni pas tak, aby odróżnić go od reszty rodziny. W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy w historii seryjnie produkowany Golf. Jego nazwa to Golf R32 – zbudowany jest na podstawie Golfa piątej generacji. Wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3200 cm3. Jego moc maksymalna to 250 KM. Silnik oznaczany jest skrótem FSI, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa – ostatnio najpopularniejsze odkrycie grupy Volkswagen/Audi. W Paryżu w 2006 zadebiutowała rekreacyjna wersja Volkswagena Golf Plus, pod nazwą Volkswagen CrossGolf. Wyróżnia się ona zwiększonym prześwitem podwozia oraz elementami wyposażenia, które wskazują na możliwości poruszania się poza asfaltowymi drogami.  Variant (od 2007) Golf Variant do sprzedaży trafił w lipcu 2007 roku. Mierzący 4,56 m Nowy Variant, podobnie jak w przypadku swoich poprzedników, również może pochwalić się dużymi możliwościami przewozowymi. Bagażnik standardowo mieści do 505 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń można go powiększyć aż do 1550 litrów. Stylistycznie samochód nawiązuje do Jetty, tył nadwozia został jednak zupełnie przekonstruowany i nie przypomina innych konstrukcji marki. Wprawne oko dostrzeże nawet podobieństwa do produktów firmy BMW w wersji touring. W 2009 roku varianty przeszły facelifting. Do napędu nowej wersji Golfa służą cztery jednostki: dwie benzynowe (75 KW/102 KM i 103 KW/140 KM) oraz dwa diesle (77 KW/105 KM i 103 KW/140 KM). Mocniejszy benzyniak to jednostka serii TSI wykorzystująca jednocześnie turbosprężarkę i kompresor. Największą popularnością cieszą się jednak bardzo oszczędne diesle. Mniejszy zużywa średnio 5,2 l oleju napędowego na 100 km, mocniejszy 2,0 TDI spala tylko o 0,4 l więcej i potrafi rozpędzić nowe kombi do 205 km/h.

 

    Tagi: , , ,







Dodaj komentarz